Ezen a nyáron iskolánk, 27 diákja kapta azt a nagyszerű lehetőséget az Önkormányzattól, hogy július 6-tól 13-ig egy csodás hetet tölthettünk Erdélyben az Ezer éves határ környékén.

Az utunk során nagyon sok szép, híres helyet láthattunk és sok érdekességet megtanultunk az erdélyi magyarokról.
Az indulás napja július 6-a volt. A buszunk reggel hét órakor indult az iskola mellől. Tudtuk, hogy nagyon hosszú út vár ránk Potyondig, de már a buszon is nagyon jó volt a hangulat, így a tizenhárom óra utazás hamar eltelt. Első megállónk a Királyhágó volt, ahol tartottunk egy kisebb pihenőt Erdély kapujában. A szállásra érve szívet melengető fogadtatásban és finom vacsorában részesültünk.
Másnap Csíksomlyóra látogattunk, ahol megnéztük a Kegytemplomot. Ezen a napon rendezték a csíksomlyói nyeregben az Ezer Székely Leány Napját, ahol külön üdvözöltek minket. Feledhetetlen élmény volt látni a több ezer székely népviseletben vonuló, táncoló fiatalokat.
Harmadik nap Gyimesbükkre mentünk, ahol megkoszorúztuk az ezer éves határt és szívből énekeltük mindannyian a magyar Himnuszt.
Negyedik nap egy gyalogtúrára indultunk a közeli hegyekbe, ahol kicsit megismerkedhettünk a természettel is. Menet közben a lányok szebbnél szebb mezei virágokat szedtek.
Ötödik nap sok szép helyet barangoltunk be: először Székelyudvarhelyen tettünk városlátogatást, majd Farkaslaka felé vettük az utat, ahol Tamási Áron szülőházát néztük meg. Ezután megkoszorúztuk a Petőfi-szobrot Fehéregyháza határában. Sétáltunk Segesvár kacskaringós kis utcáin, megnéztük a várat, majd a bögözi református templomot is.
Hatodik napon Csíkmenaságba látogattunk, ahol Terike néni megismertette velünk a helyi művészeti és néprajzi gyűjteményt. Megcsodáltuk a középkori menasági templomot és a falu székely kapuit. Ebéd után lovas szekerezni mentünk, amit nagyon élveztünk. Este tábortüzet raktunk, közösen énekeltünk. Megtanultuk a Székely himnuszt és több székely népdalt is.
Hetedik nap délelőtt kürtöskalácsot sütöttünk kemencében, ami nagyon jó móka volt és természetesen finom. Aztán Csíkszereda városával ismerkedtünk, majd a Békás-szorosnál és a Gyilkos-tónál tettünk egy kisebb kirándulást.
Mindannyian nagyon sajnáltuk aznap este, hogy másnap haza kell indulnunk.
Mindenki nagyon jól érezte magát, sajnos hamar eltelt a nyolc nap!
Köszönjük a lehetőséget Óbuda-Békásmegyer Önkormányzatának és a szervezést bonyolító Óbudai Sport és Szabadidő Nonprofit Kft.-nek!