Ez a kirándulás volt az egyik legjobb, mert az egész évfolyam utazhatott Erdélybe. Az út hosszú volt odáig, de minden percét élveztük.

Határtalanul Erdélyben a BárcziElső nap reggel ötkor útnak indultunk, hogy időben ott legyünk. Természetesen nem egyhuzamban utaztuk le ezt a hosszú távot. Útközben megálltunk Nagyváradon várost nézni, és itt csatlakozott hozzánk az idegenvezető is. Volt egy gyors technikai megállásunk, majd utána a Király-hágónál álltunk meg, aztán a következő állomásunk pedig már Gyergyószentmiklós volt, ahol az első két éjszakát töltöttük.
Második nap Gyergyóújfaluban meglátogattunk egy általános iskolát, ahol nagyon kedvesen fogadtak minket. Megismerkedtünk az ottani tanítással és a gyerekkel, és még egy focimeccsre is volt időnk. Határtalanul Erdélyben a BárcziAzután Gyergyószentmiklóson a Tarisznyás Márton múzeumba mentünk, ahol láthattuk a textilkészítés lépéseit, régi székely ruházatot, lakásbelsőket. Ott még egy kisebb geológiai-ásványtani kiállítást is megnéztünk. Ebédet Güdücön kaptunk, majd felsétáltunk a Tatár dombra. A délutáni úticélunk a Békás-szoros és a Gyilkos-tó volt. Harmadik nap reggel pakoltunk, mert aznap este már Farkaslakán aludtunk. Délelőtt egy nagyon szép és érdekes skanzent láttunk Alsócsernátonban (Haszmann Pál Múzeum), majd Sepsiszentgyörgyön megnéztük a Székely Nemzeti Múzeum kiállításait. Határtalanul Erdélyben a BárcziKisbaconban ebédeltünk, majd Benedek Elek szülőházát néztük meg és hallgattuk dédunokájának az érdekes előadását. Itt láthattunk egy 200 éves vízimalmot is. Kisbacontól egy-egy kürtőskaláccsal távoztunk… Negyedik reggelünk is pakolással kezdődött, mert estére már Magyarvistán aludtunk. Délelőtt egy korondi városnézés és vásárlás következett, majd a parajdi sóbánya. És innen már hazafelé tartottunk. Délután a Tordai-hasadékban túráztunk, amit sajnos a hirtelen jött eső miatt hamarabb be kellett fejeznünk. Azután mentünk a szállásunkra, Kolozsvár közelébe.
Ötödik reggelünk az előbbi reggelekhez hasonlított: a jól megszokott pakolással kezdődött. Ezen a napon már a hazautazásé volt a főszerep. De nem csak utaztunk egyfolytában, hanem először Kolozsváron álltunk meg városnézésre. Utána Bánffyhunyad következett, ahol megnéztünk egy református templomot. Határtalanul Erdélyben a BárcziItt köszöntünk el az idegenvezetőnktől. Onnan meg már következett a hosszú út vissza Budapestre.
Minden nagyon szép és jó volt. A tájat és a gyönyörű hegyeket megcsodáltuk. Sok élményt kaptunk minden egyes nap. A szállás és az ellátás is remek volt.
Mindenki nagyon élvezte. Csak sajnos hamar vége lett…
Jó volt, hogy tanáraink mindent megtettek azért, hogy a lehető legjobban érezzük magunkat. Köszönjük!