Ebben az évben is várjuk és fogadjuk az iskolába készülő ovisokat „iskolanyitogató” foglalkozásainkon.

Mi a célja ezeknek a találkozásoknak? A szülők és ovisok megismerhetik a leendő elsős tanító néniket, a közvetlen kapcsolat során kiválaszthatják, melyik pedagógus a legszimpatikusabb, ki áll legközelebb a gyermek személyiségéhez. A tanítók is barátkoznak a leendő tanítványokkal és a gondolattal, hogy ismét egy új feladat előtt állnak. A gyerekek szokják az iskolai környezetet, a termeket, így szeptemberben talán kevesebb szorongással kezdik életük egyik nagyon fontos szakaszát.
Először a novemberi szülői találkozón ismerhették meg az érdeklődők az iskola arculatát, erősségeit és itt beszéltek a tanító nénik és a fejlesztő pedagógus magukról, pedagógiai módszereikről. Fontosnak érezzük a szülőkkel való első találkozást, a tájékoztatást, hiszen tudjuk, hogy a szülők választásánál fontos szerepet játszik az iskoláról szerzett első benyomás, az induló három első osztály irányultsága /matematika, kommunikáció, idegennyelv-néptánc/, valamint a tanórán kívüli foglalkozások, melyekről szintén informálódhattak. A januári foglalkozáson találkoztunk először a gyerekekkel, melynek már a címe is – „Táncolj, mozogj, alkoss” – egy kreatív, jó hangulatú programot vetített előre. Először a jelenlegi 4. osztályosok mutatták be magas szintű néptánctudásukat, mely Jávorszky Ágnes tanító és néptánc oktató munkáját dicséri. A bemutató után a kicsiket is táncba hívtuk, majd a farsangi mulatság az osztálytermekben folytatódott, ahol különféle vidám farsangi kellékeket készíthettek a gyerekek.
Februárban bemutatkozott az iskola aerobik csoportja Nahóczky Georgina fejlesztő pedagógus és aerobik oktató vezetésével, aki a végén a kicsiket is bevonta játékosan a táncba. Ezután iskolásat játszottunk. A gyerekek a tantermekben, a tanítók vezetésével játékos feladatokat oldottak meg forgószínpadszerűen vándorolva az osztálytermek között. Eközben a szülők az iskolapszichológus és az évfolyamon dolgozó fejlesztő/tehetséggondozó pedagógus által vezetett beszélgetésen vettek részt, melynek témája az iskolára való felkészülés, iskolaérettség és az iskola és szülő közötti együttműködés volt.
Márciusban 21-én a húsvéti készülődés jegyében a 4. b osztályos tanulók egy bábelőadással várják az érdeklődőket. Zelk Zoltán: Három nyulak című verses meséjét adják elő, melyre Rabbné Renner Ildikó tanító készítette fel a gyerekeket. Az előadás után kreatív foglalkozások keretében folytatódik az ünnepi ráhangolódás.
Április 6-án 9 órától nyílt óra keretében láthatják a szülők a pedagógusokat és jelenlegi osztályukat. Közvetlenebb képet kapnak a tanító-gyerek kapcsolatról, az óraszervezésről és a pedagógiai módszerekről. Az órák után lehetőség van beszélgetni a látottakról vagy kérdezni, érdeklődni a pedagógusoktól.
Ezután már csak a döntés és a beiratkozás vár a szülőkre. Reméljük, minden gyermek megtalálja a helyét abban az iskolában és osztályban, ahol jól érzi magát és ahova örömmel megy minden nap.