A PÉNZÜGYI TUDATOSSÁG ÉS GAZDÁLKODÁS HETE A BÁRCZIBAN
2022
„Magyarország 2015-ben csatlakozott először ahhoz, az Európa-szerte 23 országban egy időben zajló kezdeményezéshez, melynek célja, hogy már fiatal kortól segítse a pénzügyi ismeretekkel rendelkező, sorsát e téren is kezében tartó fogyasztó információkkal való támogatását, a figyelemfelkeltést a pénzügyi tudatosságra. A programsorozatban megjelent a pénzügyi tudatosság mellett a vállalkozói kompetenciafejlesztés és a vállalkozói alapismeretek élményalapú bemutatása is.”
2022.03.07 – 2022.03.10 között matematika órán a pénzüggyel, gazdasági élet kérdéseivel kapcsolatos ismeretekkel ismerkedtek a tanulók, konkrét feladatok megoldása közben és a gazdasási élet egyes történelmi vonatkozásait is megbeszéltük, különböző országok fizetőeszközeivel ismerkedtek és régi pénzeket nézhetek meg, tarthattak a kezükbe – egy kis numizmatikai kiállítás keretében.
Program:
1. óra | 2. óra | 3. óra | 4. óra | 5. óra | |
1. | Mi látható a képen | Biztosítási események | Autóvásárlás lépései | Képes TOTÓ | SZÓ párosítás |
2. | Anagramma – pénzügyi fogalmak | Kösd össze. Kiadás-Bevétel | Találd ki! Pénzügyi fogalmak | Szóláskereső | Rejtvény |
3. | Családi költségvetés | Közmondás | Közmondások: Mit jelentenek? Melyik lehet igaz rád? |
Banki vagy nem banki tevékenység | Betűkombinációk |
4. | Kulcsszó – Bank-Folyószámla-Bankkártya | Vásárlás: BRUTTÓ ÁR-ÁFA-NETTÓ ÁR | Részvények | Anyabank | Rövidítések |
5. | Milyen valuta? | Gazdasági élet fogalmak: rejtvény | Betűrejtvény | Bankjegyek-Arcképek | VITA: Óváriék és Újváriék |
6. | Valuta a kézben! | Vásárlás: mennyit fizetek a végén? |
A pénz7 -re való rákészüléseként Plakátot – osztálykirándulás költségvetését készítettek el, majd a projekt hét zárására Pénzt terveztek – Bárczi Bankót. A témahetet egy házi kiállítás és egy jó hangulatú vetélkedő zárta, vita keretében: bankkártya vagy készpénz használat volt a téma.
A témahétről a gyerekek így nyilatkoztak:
„ Az osztály nagyon élvezte a pénzhetet. Sok új dolgot tanultunk a pénzintézetek világáról. Az osztálynak a legjobban a csütörtöki vita tetszett. Reméljük, hogy lesz még ilyen hetünk, amikor ilyesmi programok lesznek.” (5. osztályos tanuló)
„ Szerintünk a pénzhét nagyon hasznos volt, mivel pénzügyi ismereteket szereztünk, amit a jövőben hasznosítani tudunk. Tanultunk a bankkártyáról, a PIN-kódról, a pénzről, a biztosításokról, volt szó a tőzsdéről, a befektetésről, a háztartásról és még sok minden más, és még a pénzünk kamatoztatásáról is!” (6. osztályos tanuló)
„Szerintem a pénzhét nagyon hasznos számunkra. Megismerkedtünk a felnőtt élet pénzügyi problémáival. Számomra mint tanuló, igazán érdekes, hogy majd felnőtt életem során mikkel kell majd szembesülni. Örülök és szerencsésnek érzem magam, hogy a pénzhéten részt vehettem és sok hasznos dolgot tudtam meg a pénzzel kapcsolatban.” (7. osztályos tanuló)
„Nagyon tetszett az osztálynak ez a téma. Lekötött minket és érdekesnek találtuk. Jó hangulatban teltek az órák.” (8. osztályos tanuló)
Holopovics Lászlóné
matematika tanár