Tanfolyam neve: Social Media in the Classroom
Leírás: https://www.teacheracademy.eu/course/social-media-in-the-classroom/
Kurzusszervező: Europass Teacher Academy
Honlap: https://www.teacheracademy.eu/
Helye, ideje: Firenze, 2019. július 29 – augusztus 3.
Disszemináció:

Beszámoló:

18 éve tanítok angol nyelvet a Bárczi Géza Általános Iskolában. Az iskola Erasmus+ KA101 pályázata keretében utaztam Firenzébe egy módszertani továbbképzésre. Az Europass Teacher Academy által szervezett kurzus témája a közösségi média oktatási célú felhasználása volt. Az öt nap alatt olyan területeken szereztünk ismereteket, mint a diákok órai munkájának és házi feladatának követése, videók szerkesztése, valamint megismerkedhettünk olyan, az oktatást segítő online alkalmazásokkal, melyek segítségével új feladatokat tudunk készíteni diákjaink számára. Az órák az alkalmazások ismertetése után csoportokban, párban ezek gyakorlati felhasználásával teltek. Mindenhez részletes magyarázatot kaptunk. Az utolsó órán mind elméleti kérdések megválaszolásával, mind gyakorlati feladatok megoldásával adtunk számot a tanultak elsajátításáról. Ez a terület eddig távol állt tőlem, és nagyon hasznosnak tartom, hogy alkalmam nyílt megismerni.

Egy oktatónk volt, Tatiana, aki lelkiismeretesen felkészült az órákra, és végtelen türelemmel segített, bármilyen probléma merült fel. Csoportunk 10 tagból állt, így elegendő idő jutott mindenkire, és hatékonyan tudtunk együtt dolgozni. A többiek Lengyelországból, Bulgáriából, Szlovákiából és Spanyolországból érkeztek, és érdekes volt, amit az országukról és a saját iskolájukról meséltek.

Az iskola az órák után két vezetett városnéző túrát szervezett a város történelmi és kulturális megismerésére, és egy egynapos kirándulást Toszkána néhány gyöngyszemének bemutatására. Ezeken a szabad programokon találkozhattam és megismerkedhettem az Europass által szervezett egyéb kurzusok résztvevőivel is.

Az itt megszerzett tudásomat az iskola technikai feltételeinek függvényében a tanóráimon tervezem kipróbálni és alkalmazni.