Tanfolyam neve: English for teachers A2-B1
Leírás: https://www.englishmatters.org/index.php/courses/erasmus_plus/english-for-teachers-madrid
Kurzusszervező: English Matters
Honlap: www.englishmatters.org
Helye, ideje: Madrid, 2021. július 19 – július 30.
Disszemináció: Socialising in Europe; Images of Spain; Yummy, Tasty, Filling; Madrid activities

Beszámoló:

Két tartalmas és csodálatos nyári hetet töltöttem három kollégámmal együtt Spanyolország fővárosában, Madridban.
A tanfolyamtól nyelvtudásom olyan szintre fejlesztését vártam, amivel könnyebben tudok az európai színtéren, új módszereket és technikákat megismerni, elsajátítani, angol nyelvű applikációkat hatékonyan alkalmazni. Angol nyelvtudásom megerősítésétől a digitális kultúra tanáraként az informatika gyorsan fejlődő világában a könnyebb eligazodást reméltem.
A programon jól irányított, jól átgondolt tematika szerint, módszeresen, alaposan végig mentünk az angol nyelv legfontosabb elemein, sok feladattal, gyakorlattal, folyamatosan új partnerekkel folytatott kommunikációval. Sokat tanultunk a spanyol történelemről és kultúráról is. Érdekes előadást hallottunk Spanyolország történelméről, Madrid történelmi belvárosát egy „Treasure hunt” csoportos játékkal ismertük meg a helyszínt bejárva. Angol nyelvű idegenvezetővel látogatásra vittek bennünket a Prado Múzeumba és autóbuszos kiránduláson mutatták meg Toledo városát is.
Az foglalkozásvezetőink hosszú évek óta Spanyolországban éltek, de minannyian angol anyanyelvűek voltak. Felkészülten, derűsen, segítőkészen, empatikusan és nagy türelemmel tartották az órákat.
Az angol nyelv használatában sokkal magabiztosabb lettem, javult a kiejtésem, bővült a szókincsem.
Sajnos informatika tanár nem volt a tanulótársaim között, de megismerkedtünk más országokból (Lengyelország, Litvánia) érkezett kollégákkal. A megismert sokféle színes életút gazdagította az emberismeretemet, érzékenyebbé, elfogadóbbá tett embertársaim iránt. Jó volt kikerülni a megszokott komfortzónából, új kihívásokkal találkozni és megfelelni nekik.
A foglalkozások komoly szellemi kihívást jelentettek, komoly mentális munkát, de megérte, mert egy valódi szellemi megújulást hozott.
Bátrabban nyúlok az angol nyelvű irodalomhoz és tanítványaimat is biztatom az angol nyelvű utasítások, üzenetek olvasására, értelmezésére.
Elfogadóbban, megértőbben, nyitottabban fordulok a tanítványaimhoz, kollégáimhoz.
Új, használható módszereket ismertem meg, amelyeket használni fogok a munkámban is, ha nem is az informatika órán, de a kémia órámon mindenképpen. Ezek közül kiemelném a „Kincskereső”-t. Amikor a gyerekek játékos formában sok mozgás mellett irányítottan, önállóan vagy csapatban jutnak új ismeretekhez. Kémia és informatika órán is használhatónak találom a „Fordított fekete-fehér-igen-nem” féle játékot amikor egy állításhoz kérdéseket kell feltenni és az arra kapott rövid válaszok alapján születik meg a tudás.
A kollégáimat arra is bíztatom, hogy vágjanak bele egy ilyen kalandba, mert tudásban, tapasztalatban, önismeretben csak nyerhetnek vele.